Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


28. februar 2009

"GAMLE" JULEHÅNDARBEIDER

Legger ut bilder av diverse juleting jeg har laget.
Husker ikke årstall på disse, men mener de er laget til julene 1998, 1999 og 2000
Fant et bilde av dette nissekjøkkenet i et ukeblad.
Jeg måtte bare ha det, så jeg tegna det av så godt jeg kunne og broderte etter tegningen.
Kjøkkenet er litt sånn som mitt eget - masse unger med venner på besøk, og alle holder på med forskjellige aktiviteter rundt mor som lager mat til hele gjengen.
Har alltid hatt sansen for "Julepost"- oppheng. Jeg lagde et på barneskolen engang, men det ble borte under diverse flyttinger. Så jeg kjøpte en pakke med mønster, tråd, stoff og oppheng - og broderte denne. Her ligger julekort fra år til år, og jeg synes det er koselig å lese dem om og om igjen.
Dette var egentlig en julekalender. Under bildet var det ringer som pakkene hang i.
Vi brukte den i to år, før jeg fant ut at jeg ville ha en annen kalender.
Da ble denne til et bilde istedet.

Jeg kjøpte en pakke med stoff, tråd og oppheng - og lagde denne kalenderen. Pakken kostet ca 400 kroner. Jeg brukte hele oktober og november på den, så den skulle bli ferdig til jul.
Året etter kjøpte søstra mi en ferdig brodert og montert kalender i en broderiforretning til samme pris.
Men jeg er glad jeg sydde den selv, da hadde jeg i allefall noe å henge fingrene i. Og jeg synes det er stas med alt jeg har laget selv. Strikkede jule-grytekluter, med heklet kant rundt. Har ikke mønster til disse lengere, men det gjør ikke noe. Tror ikke det blir flere slike ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails