Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


29. august 2009

EPLEKAKE

Jeg er i bakehumør for tiden.
Ikke godt å si hvor lenge det varer, så her er det bare å hive seg rundt.
I dag lager jeg eplekake, til husbondens store glede.
Tror nok at eplekake med vanilje- eller krokanis, er den beste dessert mannfolk kan få.
Her er en av eplekake-oppskriftene mine:
3 egg
200 gr sukker
100 gr smør
1,5 dl melk
200 gr hvetemel
2,5 ts bakepulver

3-4 epler
sukker
kanel

Visp sammen egg og sukker, og rør inn hvetemel og bakepulver.
Smøret og melk kokes opp og haes opp i røren.
Helles over i en smurt stor rund form.
Eplene skrelles og skjæres i båter. Legges oppå kaken. Strø over med sukker og kanel.
Stekes midt i ovnen på 170 grader i ca 80 minutter.
Skal si det smakte, med nytraktet kaffe til. Mmmmmmm....

3 kommentarer:

  1. Vann i munnen av bildene. Er jo virkelig sesong for deilig, varm eplekake.

    SvarSlett
  2. hjertelig velkommen på kaffibesøk

    SvarSlett
  3. Der er den nyekjøkkenmaskina å. Helt supert å ha en slik å bake kake i ja.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails