Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


29. august 2009

KUPP PÅ FRETEX

Må ærlig innrømme at jeg digger butikker som Fretex og NMS gjenbruk. Jeg er stadig innom. Skal ikke ha noe, skal bare kikke. Men det er jammen ikke ofte jeg går ut igjen uten en pose i hånden.
I dag hadde jeg lovet guttene mine på 10 og 12år, å gå innom og se etter Hardy-guttene bøker. Men det hadde de ikke. Istedet fant jeg noen andre bøker, gamle og slitte, men med fine forsider som innbød til lesing. Og om de ikke vil lese dem, så blir de fine til utstilling i tallerkenrekke-hylla når den blir ferdig. 
Jeg måtte svinge bortom kroken med glass og steintøy når jeg først var innom Fretex.
Oj, oj -  der var det mye fint. Stettefat, små krystall vaser, salt og pepper sett i glass og sølvplett og mye mer jeg fikk veldig lyst på.
MEN jeg hadde bestemt meg, det var lysestaker jeg skulle ha i dag. Og jammen fant jeg ikke en hel masse av dem. 
4 stykker for bare 75 kroner!
Etterpå stakk jeg innom en altmulig-butikk og kjøpte meg en sprayboks med matt hvit maling til kr32,-
Så var det ut på verandaen for 3 strøk med spraymaling.
Kjekt når du bare trenger å vente 10-15 minutter på at det skal tørke.
Meget fornøyd med resultatet.
Særlig den tre-armede staken som jeg pynta med litt perler.
Så nå har jeg mange fine lysestaker å tenne lys i utover høsten.

4 kommentarer:

  1. Se her ja, no e d bare å finne fram alt en har av messing, kjøpe se litt maling, og gammelt skrot blir som nytt!! DIGG! Så d skulle være loppemarked på Skjevika no, men sto ingen dato, hadde vært kjekt en tur, om ikkje anna bare for å kikke... :o)

    SvarSlett
  2. tror ikkje i ska dit, du. fare for i tar med me alle loppan

    SvarSlett
  3. hadde du kommet hit i steden, kunne du fått slike messingstaker helt gratis. Jeg har opp til flere stående

    SvarSlett
  4. God ide! God følelse med gjenbruk også:o)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails