Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


20. september 2009

EPLEDESSERT

Siden det var søndag i dag, synes jeg at jeg måtte slå til med en epledessert. Prøvde i går og, men da glemte jeg å ha i sukker...


Fyll en ildfast form med epler i båter
Strø over kanel og litt sukker

Dette kjøres i kjøkkenmaskinen til en smuledeig og helles over eplene:
150 gr hvetemel
100 gr smør
1 dl sukker

Stekes i 40 minutter på 210 grader

Serveres med vaniljeis til
God appetitt!
Opprinnelig en oppskrift fra Ruth, som jeg har endra litt på

5 kommentarer:

  1. Den tror i faktisk i og ska klare :P Den såg "jammi" ut!!

    SvarSlett
  2. Dan var faktisk meget god. Og med høstens eplesesong godt igang, så blir det forhåpenlig vis flere av denne sorten i dagene fremover :-)

    SvarSlett
  3. Den så veldig fristende ut. Kanskje vi får komme på kaffe engang....

    SvarSlett
  4. ja, men vanskelig å invitere en anonym...........

    SvarSlett
  5. undertegnede lagde en slik greie en kveld han hadde lite å gjøre. meget god den her!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails