Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


26. oktober 2009

FRA STOFF TIL SKINN

Vi kjøpte ny spisestue når vi bygde på kjøkkenet for 3 år siden -
og den gangen var det umulig å få tak i disse stolene i skinn. 
Planen var derfor å trekke dem om så snart det ble nødvendig.
Vi sitter og spiser her flere ganger om dagen
og det filt-aktige stoffet har blir tilgriset av både mat og drikke.
Jeg har prøvd å vaske av dem flere ganger, men etterhvert blir de seende slik ut.
Så nå var det på tide å gjøre noe.


Jeg bestilte tykk skai fra Stoff og Stil, og så var det bare å sette i gang.
Det var ikke mindre enn 10 lange skruer under setet som først måtte skrues ut.
Så var det klipping og tilpassing.
Deretter var det bare å gå løs med stiftepistolen.
Jeg såg snart at det ikke holdt med den ene pakken med stifter jeg hadde, så det ble med denne ene stolen idag.


Jeg ble ganske fornøyd - bare så synd det er 7 stykker igjen.
Men jeg ser på det som et prosjekt, som skal være ferdig om 14 dager ....
Så får vi se hvordan det går.

3 kommentarer:

  1. Ojojoj.Det foregår ser jeg!!

    SvarSlett
  2. Ble fine! Velkommen etter:o) Det var jo du som tipsa meg før jeg gjorde det i vår:o)

    SvarSlett
  3. Så praktisk og fint! Jeg skal trekke om stolene på hytta i nærmeste framtid, men tror det blir stoff. Er jo ikke så mye slitasje der som hjemme....

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails