Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


10. oktober 2009

LØRDAGS-STRIKK

Her er det blitt skikkelig høst - kaldt ute selv om det er sol, og snø på fjelltoppene.
Nå må de små ha på dress, lue, støvler med fôr og skjerf.
Men på de minste, er det ikke like enkelt med skjerf, så da er denne ganske praktisk.
Strikka denne med dobbelt Kitten Mohair garn og på pinne 5,5.
Her har jeg lagt opp 56 masker og strikket 12 omg vrangbord.
Så delte jeg i for og bakstykke, og strikket dem i glattstrikk.
De 2 første og de 2 siste maskene er kantmasker, som alltid strikkes rett.
Etter 20 omg slik, strikket jeg 4 omganger rett, før jeg felte av.
Og vips har lille jenta en god og varm hals!
GOD HELG, ALLE SAMMEN!

1 kommentar:

  1. Jeg er også i strikke- og heklemodus for tiden! Er høstkveldene som gjør det.. :-) - pluss at det jo er veldig praktisk! Har laget noen slike halser, jeg også... Fin blogg du har! :-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails