Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


18. november 2009

"NYTT" FRA BRUKTBUA OG RØDE GARDINER


Endelig fikk jeg tak i en sittebenk med oppbevaring under setet.
Skal ha den i yttergangen.
Greit å kunne sette seg ned når jeg hjelper barna på med yttertøyet.
Som dere ser, ligger plasten allerede under benken.
Salmiakkvasking, pussing, grunning og to strøk maling venter ....
Har begynt å bruke en maling som heter Jotun Sens.
Den lukter ikke og gir ikke avgasser.
Dessuten tørker den veldig fort (2 timer) - og er ganske slitesterk.
Jeg malte kjellertrappa 1.strøk med den i fjor.
Venta med 2.strøket for å se an hvor slitesterk den var.
Jeg er strålende fornøyd med kvaliteten på malingen, så jeg håper å få tatt 2.strøket i trappa før jul.
Tips til trappemalere som er avhengig av å bruke trappa:
Mal annahvert trinn!
Merk de trinna som ikke er malt med maskeringstape, så du ikke tråkker feil.
De fleste malinger er støvtørre etter 1-2 timer, men oftest bør man ikke bruke de malte flatene før det er gått 24 timer.


Nå har jeg hengt opp de røde gardinene på stua.
Stjernene i glass og sølv, har faktisk hengt en stund


Skal vaske til helga i morra, så da blir det hengt opp flere stjerner.
Adventsstakene skal også fram da.
Syns du det er tidlig?
Jeg liker jula best på denne siden av nyttår, så da er det greit å begynne så smått nå

3 kommentarer:

  1. Takk for hilsen hos meg! Skal jaggu følge med her og jeg, lagt meg til som følger og greier... Legge deg til i blogger jeg besøker og jeg, om det er ok?

    SvarSlett
  2. Så fin benken var. Ganske lik min ja. Blir fint det i gangen.

    SvarSlett
  3. Kjempefin, Sidsel. Jeg har også benk i yttergangen, med kurver under til oppbevaring. Er konstant i bruk.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails