Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


16. november 2009

Hjemmelaget saft


Vi er så heldige å ha 3 store ripsbukser i hagen vår - og på de tre buskene plukka jeg i år over 30 kg bær.
Dette ble pakka i bærenett - ca 5 kg i hvert - og frosset ned.
En slik pose passer akkurat opp i saftkokeren - og av dette blir det 7-8 flasker ferdig saft.
Utover vinteren tar jeg opp pose for pose og koker saft.
Nå tok jeg faktisk opp to poser, for jeg tenkte det var greit å få litt bedre plass i fryseren til jul. Fint å få unna slikt før jeg begynner på julebaksten.


Her er den bittelille sykroken min, med symaskin fra Rema!

Det er mest når jeg lapper og retter på klær, jeg sitter her.
Ved større prosjekter flytter jeg maskina inn på kjøkkenbordet.
Har planer om å få sydd litt før jul også - har kjøpt inn både blonder, linstoff og julestoff ....
Får se hva jeg rekker.

4 kommentarer:

  1. ååå Så deilig det hørtes ut med ripssaft! Kjenner smaken av gode barndomsminner i munnen. Så smart å fryse ned og ta det opp når en går tom!
    Så heldig du er som har egen sykrok! Det ønsker jeg meg og. Ha en riktig god dag:)

    Sissel
    PS! Nydelig navn du har;)

    SvarSlett
  2. Mina prøvde se på en av dine hjemmelagde saftflaska i helga, så skikkeli go ut, så Mina blanda to store mugga og tok se så en durabelig slurk... For å si d sånn, se for d ansiktet når du tror d e ripssaft så va d ett eller anna bjørnebær eller nåkka... D holdt me den eine slurken for å si d sånn... ;o)

    SvarSlett
  3. det var bjørnebær ja, men den e jo mørke rød og d e ikkje ripssafta. mulig dåkker blanda den syyyyyyyyltynn og da

    SvarSlett
  4. i flaske ripssaft byttes mot..??

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails