Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


26. november 2009

JULEKJOLE



Da er julekjolen til minstejenta ferdig.
Leita lenge etter et annet kjolemønster som jeg hadde sett på en blogg, men fant det ikke igjen - hverken bloggen, eller i mønsterhefter hos de 3 garnforretningene vi har i Molde.
Istedet fant jeg mønster på en tunika, fra Rauma Ullvarefabrikk - på Husfliden i Molde.
Denne skulle strikkes i Rauma finullgarn og Plumet, men det tok jeg ikke sjangsen på. Tenkte det både ville bli for varmt, og at det ville klø.
Valgte istedet Alpaca garn sammen med Plumet, noe som ble litt tynnere enn garnet i oppskriften.
Ved å bruke str 4 år på tunikaen - og med for tynt garn, ble kjolen perfekt til lillesøster på 14 mnd.

Jeg lager også litt julegaver nå, så ikke alt kan legges ut på bloggen her ...
Nå er det tid for middagslaging, og i dag blir det potetball med flesk (også kalt klubb, kompe, kumle...)
God ettermiddag !

3 kommentarer:

  1. Nydelig kjole Sidsel!! Skal si du er effektiv:)

    SvarSlett
  2. Så fin den var:) Jeg bestiller gjerne tre sånne..he he

    SvarSlett
  3. Ja, den var utrolig fin!!! Minner litt om julene da vi var små, ikke bare en gang vi hadde strikket eller heklet julekjole...

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails