Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


8. desember 2009

BLÅNISSELUE og SNURRESOKKER

Inni mellom julebakst og julevask, er det godt å sette seg ned litt og koble av med et strikketøy.
Nå har jeg strikka enda en blånisselue - denne til et av mine tantebarn.
Jeg lovte han det i fjor - og man må jo alltid holde det man lover.



Og så har jeg strikka snurresokker til lillejenta mi.
Vrangbord øverst med 2 r og 2 vr 12 omg
så 3 r og 3 vr i 3 omganger
så forskyve 3 r og 3 vr en maske til venstre
strikke tre omganger
forskyve en til venstre ... osv
Blir ganske fin effekt av det.


De ser litt uformelige her på bildet, men de sitter godt på foten og oppover leggen.
Har ikke strikket noe hæl i de, men det blir det i dem ved bruk.

Nå er dagens gjøremål over, så da skal jeg innta sofaen - strikke litt og se om det er noe kjekt på TV.
God tirsdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails