Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


15. desember 2009

NESTEN 7 SLAG PÅ 1 DAG

Nå har jeg i flere dager vitset om at jeg "ligger på lading".
Og i dag tidlig klokka halv åtte - var duracell-kaninen ferdig lada.
Mens ungene spiste frokost - satte jeg en stor brøddeig og en rundstykkedeig


Det ble 6 grovbrød ...


... og 45 grove rundstykker.


Mens jeg steikte brødene og rundstykkene, laga jeg ca 60 risboller og ei pepperkakedeig som skal ligge i kjøleskapet til i morra.


Så ble det ca 50 kokosmakroner ...


... og 50 flate havremakroner.


Tenkte egentlig at vi hadde spist nok kakemenn i år, men så måtte jeg bare lage en liten porsjon til på ca 100 figurer.
Medregnet pepperkakene som jeg kjevler ut i morra - blir jo dette 7 slag da ... eller??
Etter kakebakingen har vi vært i førjulsselskap hos min bror med familie - svineribbe med tilbehør + kaffe og julekaker.
Koselig å være på besøk og nydelig mat!

Nå venter sofaen og strikketøyet.
Jeg må jo bli ferdig med den nisselua til i morra!

7 kommentarer:

  1. Oihhh.... det må jeg si... IMPONERENDE!!
    Du er utrolig flink!! Og det høres ut som du skal nyte stunden i sofaen:)

    En rolig kveld ønskes deg:)

    SvarSlett
  2. Hei:)
    Har vært inne å tittet på bloggen din:)
    Så flink du er både med håndarbeid og baking:) Effektiv!!
    Bøyer meg i støvet...Utrolig imponerende:)
    Riktig God Jul:) Håper du får slappet av mellom slagene:)

    SvarSlett
  3. puuuh!! husk å puste innimellom å... :o)

    SvarSlett
  4. Oi ... er det mulig? Skulle gjerne vært gift med deg, hehe...

    SvarSlett
  5. Puh! ble svett bare jeg leste om det.. Skulle ønske jeg kunne lades sånn..he he
    Lagde Sarah Bernard i går og platene står fremdeles uvaska på kjøkkenbenken..;) Tror det blir med det.. mye kaker å få kjøpt i butikken og.

    SvarSlett
  6. Og Sjefs-nisse-frøkna kommer gjerne på kaffe ;)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails