Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


6. desember 2009

PIZZASNURRER


I dag hadde 11 åringen selskap og 11 gutter var invitert.
Pizzasnurrer var bestilt som bursdagsmat.
Så da var det bare å sette en passe stor deig, og sette i gang og bake.
Her kommer oppskriften på ca 70 snurrer om du har lyst å prøve:
2 pk gjær
1 liter lunkent vann
1 ts salt
1 ss oregano
1 dl olje
mel til passe tykt
(vanligvis bruker jeg halvparten grovt mel, men det glemte jeg i dag)
Fyll:
500 g kjøttdeig steikes
1 løk hakkes
3 dl vann
Dette kjøres i hurtigmixeren til en jevn purè
Dette blandes med:
1 pose Toro pizzafyll
3 dl vann
Kokes opp slik at det tykner

Når deigen er ferdig hevet, deles den i 4 deler
Hver del kjevles ut til et stort rektangel
Legg fyll på 2/3 av deigen - for når du begynner å rulle, forskyver fyllet seg litt.
Rullen deles i skiver, som legges på brett
Strø over revet ost
Steikes på 200 grader i 13-15 minutter

De var faktisk så gode, at jeg ikke rakk å ta bilde av dem.
Dette bildet er lånt fra Matprat.

1 kommentar:

Related Posts with Thumbnails