Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


27. desember 2009

ROMJUL


Julaften feiret vi her hjemme, bare vi 8.
Juledagsmorgen var vi hos mor og far på julefrokost + middag og kaffe
Og 1. juledag i juleselskap hos min søsters familie.
Skal man i selskap, bør man jo ta med en vertinnegave - men skal innrømme at jeg ofte gjør det meget enkelt ...
Nå hadde jeg litt tid til overs - så da heklet jeg noen hjerter og noen snøkrystaller til å henge på det store juletreet til min søster.
Hun samler på gammeldagspynt, så disse passer nok fint inn.


Jeg hadde ikke mønster, så jeg måtte bare dikte - så da blir heller ingen like.
Lite og enkelt håndarbeid - så nå er jeg igang med noen til meg selv også.
Prøvde å stive dem med potetmel
(fant en oppskrift på det på nettet),
men kan ikke si det ble særlig vellykket.
Fant også en oppskrift der du bruker sukkervann, men lurer på om det søte vil tiltrekke seg dyr, der det ligger pakket ned på loftet.
Noen som har en idè om hva som er best?


Mens vi satt og slappet av og såg på tv lillejulaften, måtte jeg finne på noe.
Har lovet storesøster en Jul i Svingen - Victoria-lue, og jammen hadde jeg ikke
passende garn til den i garnkista mi.
Farge på lue og blomst er ikke helt som Victoria sin, men storesøster ble i allefall kjempefornøyd.
Nå må jeg fikse dagens vertinnegave - for vi er bedt på middag i dag også ... heldige vi!

Ha en fortsatt fin romjul!

(Har endret litt på innstillingene på bloggen, så nå kan ingen kommentere anonymt lengere. Lag deg gjerne en google-konto el.l og fortsett kommenteringen under fullt navn)

4 kommentarer:

  1. Du er virkelig flink og kreativ! Gleder meg til å få litt mer tid selv... og overskudd, ikke minst.

    Minsten min på 1 1/5 år er overalt...

    Ha en nydelig romjul videre og takk for koselige hilsninger på min blogg :-)

    SvarSlett
  2. Så utrolig flink og ikke minst effektiv du er. Kjempesøte de hekla hjertene! Me like:)

    Ha en flott romjul:)

    SvarSlett
  3. Hei!

    Flotte hjerter du har laget. Takk for kommentar på bloggen min. Jeg kan nok ikke kopiere mønstret til deg, men jeg kan fortelle deg hvilken bok den står i, i hvert fall når jeg kommer hjem fra ferie. Jeg fant boka på biblioteket, og biblioteket på ditt hjemsted kan sikkert skaffe den for deg (De har den i Harstad).

    Boka er på engelsk, så det kan være en god anledning til å lære seg engelske hekleforkortelser :-)

    Skal sende deg melding til neste uke med tittel og ISBN-nummer på boka.

    Ha en fin dag! :-)

    SvarSlett
  4. Hei igjen! Boka heter Celebrations of Christmas. Mener at det er denne.

    Håper du finner den.

    mvh
    Inga

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails