Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


14. desember 2009

TO SMÅ SMEKKER OG LITT JULEBAKST


Har lenge hatt planer om å lage disse smekkene
Mener jeg har sett slike på en eller annen blogg, men jeg leita og leita og fant dem ikke
Så da måtte jeg bare dikte mønster selv
Disse skal være gave til en søt liten jente jeg kjenner
Håper de kommer til nytte!


Fikk også bakt litt i dag
En av mine søstre kom på besøk - med rosettbakelsjern og oppskrift
Vi er begge litt skeptisk til smultkoking, og tenkte det var best å være to sammen om det


Men etter noen nettsøk på smultbakst - fant vi ut at det gikk an å bytte ut smulten med raps eller solsikke olje
Den tar sjelden fyr, og lager ikke slik smult lukt i hele huset


Her er bakelsene i boks, og jeg må si meg fornøyd med resultatet!
Disse skal serveres med lett melisdryss på
Nå skal jeg strikke litt på en nisselue som MÅ være ferdig til onsdag.
Ha en fin kveld!

2 kommentarer:

  1. Så flotte smekker... de kommer nok godt med.
    Artig vri på smulten da. Skal si du er kreativ:)

    SvarSlett
  2. Hei :)
    For noen nydelige smekker!!
    Flink du er :)
    Heldig dem som får sånne da,ikke slike som alle andre har...
    Ser du er godt i gang med baksten å,så godt ut :)
    Jeg å er skeptisk til smult..
    Har bare bakt kakemenn jeg,sist jeg var hjemme var boksen tom :)
    Må vel lege en porsjon til...

    Ha en fortsatt kos førjulstid sammen med dine.

    Klem Siw

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails