Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


6. januar 2010

Juletreteppe

Var på julebesøk hos min manns tante for ca 10 år siden - og der hadde de et kjempefint juletreteppe.
Teppet var i stoff, med figurer i filt som var pyntet med div bånd.
Et sånt måtte jeg ha!
Spurte hvor det var kjøpt - men det viste seg at det var tanten som hadde laget det selv.
Mønster?
Nei - det var blitt borte for lenge siden.
Men jeg kunne få låne teppet når jula var over.
Og uti januar, kom teppet i posten.


Jeg begynte med en gang.
Ville ha figurene i stoff istedet for filt.
Kjøpte noe stoff, men det meste hadde jeg liggende eller fikk av mamma (som alltid har sydd og har masse sytilbehør liggende)
Jeg kjøpte litt blonder og bånd, og fikk noe fra farmor, som samlet på alt mulig.


Jeg tegnet av ett menneske og lagde meg en mal som jeg brukte til alle.
Noen dyr måtte jeg også ha med.


Jeg strøyk vliseline på alt stoffet jeg skulle bruke, tegnet på figurene og klipte dem ut.
Brukte vliseline med lim på begge sider, så jeg kunne styke figurene fast på teppet.
Deretter kom den største jobben.
Knapphullsting rundt alle figurene.
Men det gikk ganske greit, for jeg gledet meg til finish jobben.
Nemlig å sy på blonder og bånd, lage gaver til vismennene, teppe til kamelen og eselet osv...


Et kjempeprosjekt, som jeg brukte hele året på - og jeg ble kjempefornøyd med resultatet.


MEN jeg lager nok ikke flere slike.

Vil du ha noe lignende, kan du få lov å "kopiere" meg, evt be meg om noen bedre bilder.

4 kommentarer:

  1. Utrolig fint juletre-teppe!!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for oppmuntrende kommentar på bloggen min!:)
    -Tror jeg skal prøve å få det til ja:)
    Utrolig nydelig teppe du har laget!

    SvarSlett
  3. Syke...

    Bli det en slik en i julegave til neste år no da ;-)

    SvarSlett
  4. dream on, bror .... tror ALDRI i begir meg ut på noe slikt igjen ... sykt mykje jobb .... ska aldri si aldri, men ikkje til neste år nei. kanskje når i bli pensjonist

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails