Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


18. januar 2010

Koseteppe til lillebror

Endelig ferdig!
Begynte med lappene i nyttårshelga (blogga om det tidligere) -
og er ferdig med teppet nå.
Siden lappene er litt større enn vanlige bestemorsruter og ensfarga - gikk det ganske fort.


Teppet består av 35 lapper i 4 forskjellige farger.
Disse hekla jeg sammen - etter oppskrift fra min bloggevenninne Sissel.
Det tok litt tid, men jammen ble det finere enn å sy dem sammen.
Rundt kanten har jeg 2 omganger med fastmasker for å få teppet litt stødigere.
Nå har jeg vært inn til lillebror og lagt på han ullteppet - så får vi se om han er fornøyd i morra tidlig når han våkner.

Var hos tannlegen i dag, og der var det ventetid.
Jeg ble plassert i stolen med to interiør magasiner i fanget.
"Sitt her og slapp av litt - og kos deg med disse ..."
Kjøper ikke slike blader selv - for kreativiteten bobler over på egenhånd.
Rekker ikke å lage alt jeg har lyst til ...
Siden jeg ble sittende der å vente i nesten 1 time, designet jeg en sofa og et bord - lagde handleliste og tenkte ut kjørerute så dette skulle gå FORT!



Vel hjemme var det bare å sette igang.
Snekre-sage-lime-banke, snekre-sage-lime-banke
Husbonden klødde i fingrene etter å hjelpe til - men dette skulle jeg gjøre HELT på egenhånd.


Så litt klipping - stryking - sying - stifting ...

Og resten må du nok vente på til i morgen - for her venter senga!

2 kommentarer:

  1. Du gode land. Slik er det når en ikke finner i butikken det en har lyst på, eller trenger. Spennende å se det ferdige resultatet!!!

    SvarSlett
  2. Så nydelig :) Likte fargene godt, brunt er så fint sammen med blått :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails