Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


9. januar 2010

Nattsokker/ tøfler

En natt nå når det har var så kaldt, kom lillebror inn i senga mi for å varme beina.
Du må ha på sokker - sa jeg ...
Har ikke nattsokker - sa han ..
Da kom jeg på at min kjære mormor, som holdt oss med ullsokker - også stikket noen varianter av tøfler og nattsokker.
Dette måtte prøves ut ...
Lillebror valgte garn i garnkista selv - bare oransje - med litt grønt ...


Oppskriften kommer her:
Legg opp så mange masker som foten er lang - fra hæl til tå
Strikk til du har en kvadratisk lapp - fell av
Brett til en trekant og sy sammen de to kantene som danner en kortside + 3-4 cm av den andre kortsiden
Denne sømmen blir midt under foten (fra tå til hæl) + litt opp bak på hælen
Det hjørnet som peker oppover leggen brettes fram mot tærne ...
Rundt denne trekanten har jeg heklet med grønt.
Denne trekanten har jeg også festet framme oppå foten.


Disse sokkene er så enkle at alle som kan strikke rettmasker får det til.
Nå sitter storesøster på 9 her og strikker på sine egne nattsokker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails