Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


19. januar 2010

DIVAN TIL KJØKKENET


Jeg har lenge tenkt at det hadde vært kjekt med en liten sofa på kjøkkenet. 
Men det er vanskelig å finne noe som passer inn,
som ser ut som jeg har tenkt - og er akkurat passe stor eller liten ...
Så derfor var planen å lage en selv.

Hvordan jeg skulle gjøre det, kom jeg på i går - så da var det bare å sette igang.

Begynner med de to bildene jeg også viste i går:


Hobbyplate som jeg skrudde på noen lekter under - for så å montere på bein.
(Plate kr: 149,- og bein kr: 66,- pr stk på CoopBygg)


Noen meter møbelstoff (gratis fra mamma) ble sydd sammen og stiftet på som "skjørt" rundt kanten på plata


En gammel madrass fra loftet - ble kuttet til i passe størrelse og trekt med resten av møbelstoffet.
Puter hadde jeg liggende noen her og noen der.


Blir ikke helt enig med meg selv om jeg vil ha disse putene eller om jeg skal sy nye trekk på dem - får se det an noen dager.

Vips så har jeg en ny "kjøkken divan" til ca 400 kroner
- og det beste -
den er akkurat slik jeg ville ha den!!!

2 kommentarer:

  1. wow!
    jeg er helt imponert... kjempefin! Og jeg synes fargene på putene passet fint til, uten at jeg har sett resten av kjøkkenet. Du kunne kanskje hatt en med noe mønster også?

    SvarSlett
  2. du gode land, det ble bra ja!!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails