Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


7. mars 2010

NESTE UKES PROSJEKT

Alle dere som har gamle hus vet at oppussing er en evig runddans.
Når du er ferdig med det ene - står både det andre og det tredje prosjektet i kø.
Om sommeren utendørs, om vinteren innendørs. 
Neste prosjekt er å male 4 furudører.
Var så heldig å få noen pent brukte dører fra et hus som skulle rives.

De har stått lagret i kjelleren vår - der hvor mannen i huset holder på å lage kjellerstue
 - men nå måtte dørene bort.
Da var det bare å montere dem der de skulle være.

Nå er det bare for meg å gå på og vaske dørene med zalo-vann. 
OBS: ikke med salmiakk - de har endret resepten på den - og nå reagerer den med malinga, så den ikke fester seg.
2 strøk med grunning er tingen - for da dekker den godt over mørke kvister.
1 toppstrøk med interiørmaling til sist.
Digger den nye interiørmalinga (som er kommet istedet for oljemaling).
Lukter ingenting - tørker fort - er lett å påføre - og det viktigste: den er slitesterk!
(Lenge til neste gang jeg må male dem igjen)


post signature

3 kommentarer:

  1. Hei!!
    Male dører skulle vi gjort også!!
    Men det tror jeg lar vente på seg gitt...
    Koselig blogg du har:) Ble fint med påske liljer i norges glass!!
    Legger meg til som følger hos deg jeg!!
    Ha en fin uke videre.
    Klem Mona

    SvarSlett
  2. Brukt butikker ja... her i byen er det vel 3 tror jeg. men hvor og hvilken butikker som ligger i de andre vestfold byene er jeg usikker på. Her i Sandefjord er det en som heter Slappen,Landbasen og en til jeg ikke husker navnet på. Det er nok en cafe` som solgte endel brukt ting før iallefall...
    Håper deg hjalp:)
    Klem Mona

    SvarSlett
  3. Har en ting til deg inne hos meg :)
    Kom å ta en titt:)
    Klem Mona

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails