Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


20. april 2010

EN SKATTEKISTE

.... kan også se slik ut.
Denne arvet jeg fra min farmor - og jeg må ærlig innrømme, at den havna i kjelleren
- uten at jeg hadde kikka så mye i den.

Men det gjorde jeg på søndag etter jeg hadde ryddet.
Tenkte kanskje jeg kunne bruke boksen til noe.

Oppi boksen var det 42(!) basismønstre på dame, herre, barn og dukkeklær.
Bukser, skjorter, jakker, frakker, kåper, kjoler, bysteholder og belte til efter fødsel (!)
I tillegg lå der noen strikkemønstre - som interesserte meg mere ....

Må innrømme jeg har sansen for disse ......

 .... strikkemønster på ragland-pullover og snittmønster på dukkeklær ....

.... v-hals genser til dame og herre - heklede kjoler til småpikene ....

.... mønster på ekte Marius-genser og poncho til mor og datter ....

Min sønn på 8 bestilte straks en Mariusgenser - for den va kuuuul....

Så da er vel den saken grei - mitt neste prosjekt blir en Mariusgenser i str 10 år!

post signature

2 kommentarer:

  1. Skjorteproduksjon!!!! Tar gledelig et eksemplar!!!!

    SvarSlett
  2. OJ oj.. for en skattekiste! så utrolig artig.. både flott på innsiden og utsiden :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails