Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


1. juni 2010

HAGESPØRSMÅL

ENDELIG - i dag fikk vi en smak av sommer
Så derfor har vi oppholdt oss utendørs i hele dag - og inntatt både frokost og kveldsmat i sola


Rhododendron er full av knopper
Mener å ha hørt at du skal knipe av noen av knoppene. Stemmer dette?
Og i tilfelle når skal dette gjøres - høst eller vår - og hvor mange skal bort??

Jeg måtte ta litt bilder av hagen - Peonen er full av knopper.
Denne har jeg "stjålet", dvs tatt litt av en rot i nattens mulm og mørke.
Den sto så flott utenfor et falleferdig hus ....

Håper på fine blomster på Syrintreet mitt i år
Har nemlig beskåret det - OG klippet av hver eneste visne ranke fra i fjor.
Vet ikke om det skal være slik - men skal ikke rankene dette av av seg selv?
For det ser jo så stygt ut da, med visne ranker sammen med de nye blomstene

Ser ut som vi får enorme mengder rips i år
Har 3 slike trær ..... så da blir det mye saft utover høsten og vinteren

Hva heter denne blomsten?
Eller er det bare ugress?
Det er en slags løk/knoll nede i jorda som den vokser ut i fra - og den sprer seg lett ....

Har satt ned 12 tulipanløker i et bed ved innkjørselen.
MEN bare hvite og gule tulipaner får stå i fred her.
De røde blir spist av rådyrene med en gang knoppen er der .....
Merkelig at de vet hvilken farge blomsten får, når den bare er en knopp


post signature

1 kommentar:

  1. Så masse fint du har i hagen din. Jeg har også rhododendron i hagen min, ser at din er kommet hakket lengre for her vises ikke noe av blomstens farge ennå. Jeg har aldri knepet av noen av knoppene på den, men jeg kniper altid av restene av fjor årets blomster. Enten på høsten eller tidlig vår. Om det er rett vet jeg sannelig ikke.
    Hva den blomsten heter klarer jeg ikke å komme på i farten, men det er i allefall ikke ugress.
    Håper du ble litt klokere, ellers så finnes det jo info på nettsider rundt om kring. Jeg har funnet mye nyttig på bogrønt sine sider (www.bogront.no)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails