Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


4. august 2010

Foccaciabrød

Ungene lurte på hva vi skulle ha til lunsj i dag - etter vafler og boller de foregående dagene - så nå er det bare å holde standarden ut uka ....
Kremfløte fra i går, to epler og noen druer ble til fruktsalat - og jammen var det ikke noen boller igjen også
nam, nam, nam

Planen for dagen var å bake Foccacia, og jeg fant en ny, superenkel oppskrift på nettet;
1 pk gjær, 1 liter lunka vann, 1 ts salt og 1 liter hvetemel

Jeg tilsatte hakka sorte oliven og soltørkede tomater også
Tømte den bløte deigen i 3 smurte former - og lot de heve ca 40 minutter
Pensla med olivenolje på toppen, stakk noen hull i dem og dryssa på litt grovsalt
Stekes på 225 grader i 35 minutter

NYDELIG - til salat, gryterett eller suppe

Nå er det tv og håndarbeidstid  - SLAPPE AV TID - for meg

post signature

2 kommentarer:

  1. Det hørtes veldig deilig ut... Skal prøves en dag!!
    Takk for tipset:)

    SvarSlett
  2. Hei og takk for kommentar på bloggen min :-) Jeg skal sannelig prøve foccaciaen din - har enda ikke funnet ei oppskrift jeg er helt fornøyd med.

    Ha det godt og klem fra Siv

    PS Må si at det imponerer meg at ei seksbarnsmor kan ha tid til overs ;-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails