Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


11. oktober 2010

Gjenbruksjakt i Trondheim

 Etter noen uker med intens "nettjakt" - hadde vi klart for oss hvilke butikker vi skulle besøke mens vi var i byen

Vi utstyrte oss med joggesko - og sekk på ryggen
Og vi lånte bysykler for å komme oss raskt fra sted til sted

 Et av stoppene "Tordenskiolds brukt og antikk"
Her var det DYRT!!! og mest antikk....

 Fretex på Bakklandet er bedre enn sitt rykte
Billige bøker (25 kr stk) og endel annet småtteri havna i sekken der
Min søster kjøpte bl.a krystallglass til 35 kr stykket

Selvfølgelig måtte vi besøke Tante Isabel -
MEN det er tydelig at hun lever godt på navnet sitt.
Mye av det hun solgte, var priset 3 ganger over hva vi er vant til i Molde

Fant allikevel noen søte knapper (knappedilla er jo noe jeg er kjent for)

Utstilling også på fortauet

Sølvplett skjeer til 40 kr stykket, er ganske normal pris (tante Isabel)
MEN hos "Efter min morfar" på Bakklandet - kjøpte jeg 24 gafler til 300 kr
DET er kupp det .....

Fant også noen go`biter hos Sirkulus
Dessertskåler til 5 kr stykket
Dama i kassa kunne fortelle at Tante Isabel var fast kunde hos dem - hun kjøpte varer til egen butikk - og priset de opp 2-3 ganger
Da skjønner ikke jeg hvorfor trønderne velger å handle hos Tante Isabel fremfor Sirkulus!!!

LYKKEBUTIKK nr 1 - må være Gjenbrukssentralen på Lade
En kjempe hall med masse billig - både skuuup og skrot
Siden vi hadde sykler - sykla vi dit også
7 armet lysestake til kr 25 (den skal males, men klarer ikke bestemme meg for farge)

Søt liten lampe - 10 kr for skjermen og 10 kr for foten .....
(Denne holder jeg på å fornye akkurat nå - bilder kommer senere)

Min søster kjøpte bl.a 1 nydelig karaffel for en billig penge, og en koksbøtte i sink til bare 40 kroner
Vi kjøpte masse annet også - noe av det blogges senere - og noe skal være julegaver
Vi fikk selvsagt tid til å se på byen også - rusle over den gamle bybro - betrakte Nidarosdomen - og spise god mat på hyggelige spisesteder

Deilig med en frihelg innimellom hverdagene
Men også veldig godt å komme hjem igjen .....


post signature

3 kommentarer:

  1. En vellykket helg, altså. Godt å komme seg litt bort, og dessuten skaffe seg noe nytt....eller gammelt. Til helga skal jeg på tur igjen. Håper på shopping ")

    SvarSlett
  2. Skulle jo ha kjøpt den røde sykkelen til å ha på hytta da... Tøffeste ever! Så kunne dere susa rundt på den istede for de by-syklene....

    SvarSlett
  3. Hei Sidsel. Jeg kom over din blogg mens jeg søkte på et middel for å fjerne hvitt/matt belegg i en krystallkaraffel. Jeg ser at du stadig er på søk etter brukte ting og lurer på om du har funnet et middel for å fjerne det belegg jeg snakker om her? MVH. Tom Due - t-duso@online.no.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails