Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


10. januar 2011

En rokk og et sjal

Se, så heldig jeg er ......
Jeg har arvet en nydelig rokk - fra en av min manns tanter

Den er utrolig fin - nydelig farge og dreiede "stenger og spir" overalt
Den er helt i orden og kan nok brukes til å spine garn på -
- men med barn i huset, har jeg valgt å sette fast hjulet - og bare ha den til pynt

Som takk for rokken - har jeg strikka et sjal til tante Inger
Et travelling-woman sjal i lys lilla mini alpakka-garn
Jeg må sende en takk til Beate - som var så snill og oversatte mønsteret på sjalet til norsk for meg
Hadde aldri klart den engelske varianten .....

4 kommentarer:

  1. Ja, den rokken var fin. Den egner seg nok best til pynt, nå. Det er mye greiere i kjøpe ferdig garn!!

    SvarSlett
  2. Etter å ha fulgt bloggen din i en god stund og ha blitt både inspirert og imponert over alt det du lager, har jeg vanskelig å tro, at du aldrig kommer til å bruke rokken til dens egentlige formål :-). Tror ikke det ville bli en for stor utfordring for deg heller!

    SvarSlett
  3. Se der ja! Sjalet ble kjempe flott! Og for en flott rokk!

    SvarSlett
  4. For en nydelig rokk! Jeg kom over denne siden i min søken etter informasjon rokkedreieren som har laget min nyinnkjøpte rokk, og jeg lurer på om det er noe merke eller ingravering på undersiden av rokken din?
    Den er laget på en spesiell måte og ligner veldig på utformingen av min! Vet du noe om hvor den kommer fra og hvem som har laget den?

    Den ser ut til å være i god stand, og er en helt sikkert en flott rokk å spinne på! Det er utrolig artig å lage eget garn så jeg anbefaler deg å prøve :) Om du noen gang bestemmer deg for å selge denne rokken steller jeg meg gjerne i kø ;)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails