Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


29. januar 2011

Hjemmelaget plastilina

Det er faktisk så enkelt å lage, at ungene kan være med på dette

Her kommer oppskriften vi brukte:
5 dl hvetemel
2 dl salt
1 pose sitronsyre
Blandes i en bolle
5 dl vann kokes opp
0,5 dl matolje haes i vannet
Væsken blandes i det tørre - som knaes sammen til en deig

Deigen delte vi i 8 emner
Så fant vi fram gul, rød, grønn og blå konditorfarge
Her er fargene vi lagde:

Jeg har tatt vare på boksene fra sist vi kjøpte plastilina
- så nå var det bare å fylle dem

Tror vi brukte ca 30 minutter på dette prosjektet
- og deretter satt ungene og lekte med myk og håndterlig plastilina i flere timer -

Ingrediensene kommer på ca 50 kroner
- så dette er nok litt billigere enn å kjøpe den ferdig
MEN det gjenstår å se hvor lenge den holder da .....

Fin lørdag til dere alle!
(Nå skal jeg ut og stable ved)

- Sidsel -

3 kommentarer:

  1. hei
    eg har laga den tidlegare, og den varte faktisk nokså lenge:)

    SvarSlett
  2. Heisann!! Syns det er en fryd hver gang jeg stikker innom bloggen din! Blir så enormt inspirert og kommer i så god stemning :) Fantastisk ! Hilsen Lise

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails