Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


8. januar 2011

Kjøkken til dukkemor

Lillesøster elsker å leke med dukkene sine - mate, trille på tur, kle av slik at mamma kan kle på igjen
Til jul fikk hun både koppesett og mat (fra Ikea) - og etter det, har det stadig vært pådekking og mating av dukker og bamser
Nå måtte jeg lage en liten kjøkkenkrok til henne - slik at leken kan utvikles videre

Et gammelt veggehengt vitrineskap i furu - ble gjort om til en kjøkkenbenk
Glassdørene ble tatt av - og skapet snudd oppned, slik at skuffene ble øverst
Hele skapet ble grunnet og malt - hele 4 strøk - takket være hurtigtørkende maling
Knottene som også var i furu - hekla jeg trekk på
Foran hyllene, sydde jeg en gardin med Ole Brumm mønster
Jeg har planer om ny liftgardin på vinduet - og da skal også skapet få lik gardin

Nå er det lørdagskrim og strikketid

GOD LØRDAGSKVELD !

post signature

9 kommentarer:

  1. Så utrolig flott og smart! Tenker lillesøster er fornøyd med kjøkkenkroken:-) Du er jo bare en skikkelig drømmemamma:-)


    Klem

    SvarSlett
  2. Hver gang jeg titter innom her så blir jeg helt stum av beundring over hva du får til og (finner) tid til med 6 unger! Jeg bøyer meg i støvet og drømmer om at jeg en vakker dag får snille unger og kan være så effektiv og flink som du er! :) Utrolig oppfinnsomt med den kjøkkenløsningen til lillemor :)

    Ha en herlig helg!
    Klem Karina

    SvarSlett
  3. Hei:DDD Jeg ser jo det at du har innlegget mitt inne. Så rart. Hmmmm, og det har du hatt i hele dag? Har sjonglert mellom den nye og gamle adressa på bloggen.Har du lagt inn min bloggadresse i løpet av de siste fire ukene? klemz

    SvarSlett
  4. Så kjempesmart det var med de hekla knottene! Hadde du bare knotten inni og heklet rundt? Fint dukkekjøkken også! Du er skikkelig kreativ, må jeg si! :)

    SvarSlett
  5. Håpe du snudde skuffan og når du snudde skapet ;)

    SvarSlett
  6. For ei heldig lita frøken som har fått dette flotte kjøkkenet! Å jeg er så enig med deg, tullipaner hører denne tiden av året til! Elsker tulipaner!

    SvarSlett
  7. Hjertedama .... ser bloggen din hele tiden ja, tror jeg da ... la deg til iløpet av desember.

    Kristian ... ja, jeg hekla rundt knotten - økte og felte som det passa meg

    Ørjan... neida, dem e bare til pynt- hahahaha - hva tar du meg for

    SvarSlett
  8. Så søtt kjøkken!
    Heldige lillemor :D
    HEr er også kjøkken populært...

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails