Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


20. januar 2011

Marius-genser på pinnene

Da er jeg godt i gang med Marius-genser nr 3
Jeg strikka to i høst - en i str 8 år og en i str 12 år
Disse strikka jeg med rundfelling i halsen - noe jeg liker godt, både fordi det ser pent ut, og for at det blir mindre monteringsarbeide til slutt


Denne gangen er det den orginale Marius-genseren jeg strikker - med påsatte armer

Det er utrolig lenge siden jeg har strikka genser i voksen størrelse -
men heldigvis er denne bare str small
Nå er jeg igang med bolen - og håper jeg får strikka litt på den i helga
Da skal vi nemlig på hytta og kose oss ...

Men nå er det tid for helgavask
Liker å ta det på torsdag, for å ha fri på fredag - så blir helga litt lengere ....

- Sidsel -

3 kommentarer:

  1. Hei

    Kjempefin Mariusgenser. Hvor fikk du tak i oppskrift til barn str. 12 år med rund hals?
    Mailadressen min er: b.granseth@yahoo.no :-)

    SvarSlett
  2. Mariusgenser med rundfelling finnes i Sandnesgarn sitt hefte "klassikere" Tema 10 fra 2010. Oppskriften går opp til 12 år

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails