Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


18. januar 2011

RISPUTE - VARMEPUTE

Noen som husker disse putene som var så populære for noen år siden?
Noen var fylt med ris, noen med bokkhvete og andre gryn/kornsorter 

Jeg fikk en i gave den gangen, og den har vært svært mye i bruk
Den er så mye mere anvennelig enn en varmeflaske - pga fasongen

Nå var det lillebror som ville ha en slik
(snille mormor har sydd til de andre barna mine)

Først syr jeg en pose, som jeg fyller passe med ris i
Så lukker jeg den med dobbeltsøm på enden
Deretter syr jeg to sømmer tvers over puten, så ikke risen skal forskyve seg

Så syr jeg et trekk til puta
Dette taes av når puta varmes i microovnen - eller når det trenger en vask
(skrukkete trekk siden lillebror måtte prøve puta før jeg fikk tatt bilde ....)

Denne puta er i barnestørrelse, dvs ca 18x 45 cm
Voksen størrelse er ca 20x 55 cm

Puta varmes i microovnen i noen minutter -
og risen holder ganske lenge på varmen ....
Passer godt nå i vinterkulda!

Og utpå  kvelden, var det visst en til som mangla pute
- så da sydde jeg enda en ....

Solsikkestoff - passer godt nå som vi lengter mot sol og sommer


- Sidsel -

2 kommentarer:

  1. Hvilke stoff har du brukt til selve posen , den du har fylt med ris?

    Svar på: www.mammaoghannah.blogg.no :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for svar:) Jeg har akkurat vært på ikea, og kjøpt mye stoff av det billig stoffet til 15 kr :) Risposer er jo en super gave også!

    Takk det samme til deg og dine :)

    - Benedikte.. Mammaoghannah.blogg.no

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails