Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


14. januar 2011

Verdens beste brød og rundstykker

Ikke for å skryte altså, men det er vel det jeg gjør - egentlig .... 
Ungene og jeg synes i allefall dette er verdens beste brød

Derfor tenkte jeg å dele oppskriften med dere som leser bloggen min
Så kan dere jo prøve da - og vurdere selv ....

14 dl vann
1,5 pk fersk gjær
1 ts salt
3 dl lettkokte havregryn
1,2 kg grovbakst mel
hvetemel til passe tykt
1,5 dl olje til slutt

Dette elter jeg i kjøkkenmaskina - og lar heve ca 1/2 time
Så baker jeg ut 3 brød eller 32 rundstykker (jeg lagde to deiger i dag)
Så skal det etterheves i ca 1/2 time, før steking på 180 grader varmluft
Brødene på nederst rille og rundstykkene over
Rundstykkene trenger 20 minutter steketid og brødene 40
Dette passer fint - for da er alt ferdig steikt samtidig

Nå er klær og hus vaska - blomster og "restelys" pynter bordet
OG HELGA KAN BARE KOMME

Og jeg skal bare kose meg og strikke - kanskje jeg blir ferdig med en genser i helga??

♥ Sidsel ♥

2 kommentarer:

  1. Dette må helt klart prøves :) Ser nydelig ut iallefall :)

    Ha en herlig fredag!
    Klem Karina

    SvarSlett
  2. Skulle gjerne prøvd, for det ser veldig godt ut. Men du veit...cøliaki!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails