Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


22. februar 2011

DUKKEKLÆR

Med en febervarm og forkjølet lillesøster - må vi holde oss inne i dag, selv om sola skinner fra blå himmel
Lillesøster og lillebror leker fint sammen med dukker og bamser, helt til de oppdager at de har bare en vogn - som begge vil ha!!
På loftet ligger storesøsters dukker og dukkevogn - som blir hentet ned for å redde situasjonen ....
Finner litt dukkeklær der også ....
Og når jeg begynner å se etter - er de fleste av dukkeklærne hjemmelaget

Strikkadrakta oppe til venstre er helt fra min mors barndom
Sengetøy og boblejakka er det mamma som har strikket og sydd når jeg var liten

Resten er det jeg som har produsert mens storesøster var liten
Alt er strikket eller heklet av restegarn

Måtte suplere litt i dag -
med en guttelue (øverst til høyre) og noen bleier (nederst til høyre)
Lillebror sier forbauset:
Mamma, du kan jo sy - da trenger vi ikke kjøpe dukkeklær, du kan bare sy masse ....
Så gjenstår det å se da - hvor stor dukkeklær-produksjon blir fremover ....

Nå var det plutselig artig å sy igjen - så jeg får ta unna noen prosjekter som har lagt uferdig en stund ....

- Sidsel -

2 kommentarer:

  1. Å, så GØY! Blir jo så inspirerende å leke med dukker når de har så mye fint tøy å velge blant. De barna dine er jammen heldige, Sidsel...

    SvarSlett
  2. Hei :) Så fine dokkekle! Likar godt bloggen din, har lagt meg til som følger.Ta gjerne turen innom min nyoppstarta blogg. Helsing kristina

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails