Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


3. mars 2011

Torsdag og nesten helg

Torsdag er vaskedag her i huset
Mor rydder og vasker hovedetasjen -
og barna tar kjelleren (sine egne rom + kjellerstue og bad)
Ungene har liste over alt som skal gjøres - og krysser av etterhvert som oppgavene er gjort
Dette er faktisk en vinn-vinn situasjon
- mor slipper å gjøre alt selv - og barna læres opp til å delta i husarbeid (de får ukelønn for det ....)

Torsdag blir også brukt som brødbakedag
Jeg baker 6 brød - og det holder akkurat en uke
I dag bakte jeg ut det ene brødet som pølsebrød
- og vips så ble middagen litt sunnere :-)

Enda en hals - min egen variant av Pickles vriddhals
Jeg leste kjapt over mønsteret - og tok med garn og pinner på hytta
Uten internett fikk jeg ikke sjekka mønsteret, så dette ble min egen variant
Litt merkelig farge på bildet her, ser jeg - den er egentlig en nydelig lys rosalilla farge .....

Enda holder jeg på med å feste tråder
Jeg finner på alt mulig annet, for å slippe unna - men nå begynner jeg heldigvis å se enden
Jeg og 4 barn har vært på badeland i ettermiddag - og brukt opp masse energi, så nå skal jeg finne godstolen og håndarbeidet!

-  Sidsel -

3 kommentarer:

  1. Skal si at du er god husmor, som baker 6 brød hver uke! Her bakes det det brød sånn ca hver 3. mnd. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke gjør det oftere, for det er jo egentlig ganske enkelt og så utrolig godt!

    Ha en finfin fredag og helg!

    Klem

    SvarSlett
  2. Drfitig mamma må jeg si! Høres ut som du har alt på stell - sånn er det nok ikke her... Huset burde absolutt vært ryddet, men mye kjekkere å sy:-)

    Klem

    SvarSlett
  3. enig med deg i at barna godt kan hjelpe til hjemme. Her har de annenhverdag hvor de hjeper meg på kjøkkenet (har bare 2 som er store nok...) og ja - stor hjelp for meg og de har godt av å lære husarbeid... Men må si du er driftig ass!! God helg til dere alle!
    AnnYvonne

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails