Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


4. mars 2011

Kjole, votter og rolig fredag

Det ble ikke festa så mange tråder i går heller
Jeg begynte istedet på et par votter ..... ALT frister mere enn løse tråder
Men i dag bestemte jeg meg - for å se på VM - og feste tråder
Vips var det gjort!
Her har lillesøster fått på seg tunikaen - som faktisk ble kjole ....
Så må hun opp på bordet - så mamma kan "bilde mei" - som hun sier
Kjolen er strikka i pt-bomullsgarn fra Rauma Ullvarefabrikk, kjøpt på Husfliden i Molde. (De har utrolig mye flott garn)
Mønsteret er også derifra - men jeg gjorde om litt på mønsteret, for å få rundfelling
Jeg synes det er både fint og praktisk til barn
- OG jeg slipper endel monteringsarbeid

Vottene ble strikket av restegarn
De ble litt store til lillesøster - men det gjør ikke noe - da passer de nok neste år også
Håper det snart er slutt på vottevær nå ...

"Mamma - bilde mei"
Hun begynner å kunne dette med å posere nå .....

Nå er det fredagskveld og pustepause etter uka
Skal begynne å strikke en Space-invader lue til en av guttene mine

NYT FREDAGSKVELDEN!

- Sidsel -

4 kommentarer:

  1. Kjempefin kjole, til en supersøt jente! Nydelige farger!

    Ha en fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  2. For en nydelig kjole på en nydelig jente! Akkurat det der med "bilde mei" kjenner jeg godt til, dem er så herlig, småjentene i denne alderen ;)

    SvarSlett
  3. Så flink du er! Kjempefin kjole til skjønn jente.

    Takk for hilsen inne hos meg. Jeg går også på blodtrykksmedisiner mot migrene, og ja - det har hjulpet mye. Problemet er vel en 10 år gammel nakkeskade som trigger migrenen raskt når jeg er sliten. Så egentlig ønsker jeg vel at noen kan fikse nakken, men det er ikke mulig - så da ønsker jeg en kur mot migrene i stedet! : )

    HA en god helg! : )

    SvarSlett
  4. For en skjönning med den flotte tunikaen/kjolen!!! Gjör jo ikke noe at den nå er en "kjole" for da kan hun bruke det lenger - tror ikke hverken du eller lille tulla har noe imot å se kjolen i bruk noen "ekstra ganger" :-)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails