Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


14. juni 2011

Oppskrift på lommetøfler

Fikk spørsmål i et tidligere innlegg om oppskrift på lommetøfler
Har googlet litt, og funnet ut at de fleste oppskriftene er ganske like


Her kommer i allefall min:

Ca str S og (M) - men det kommer jo også an på piner og garn
Her har jeg brukt p 3,5 og ullgarn som passer til det
Legg opp 5(7) m og strikk 4(5) riller (frem og tilbake)
Fortsett med riller, og øk på slutten av hver pinne til 18(22) m på pinnen
Strikk alle masker to ganger - til 36(44) m
Nå strikkes vrangbord - 2 rett og 2 vrang i 12(15) cm
Så strikkes maskene to og to sammen til 18(22)m på pinnen igjen
Strikk riller videre, og strikk sammen de to siste på hver pinne til du har 5(7)m igjen
Strikk 4(5) riller og fell av
Sy sammen etter bildet under her



Ikke verdensmester i strikkeforklaringer - men håper de som trenger oppskriften forstår den
Hvis ikke - bare spør

- Sidsel -

3 kommentarer:

  1. Hei:) Så fine dei tøflane var! Er ikkje heilt i strikkemodus for øyeblikket,men når lysta kjem tilbake må eg kanskje prøve desse. Eg gjekk visst glipp av ei "gi bort" hos deg. Har vore litt fraværande her på bloggen i det siste. Heldige den som vant :) Krisitna

    SvarSlett
  2. Takk for at du deler! Jeg har sett en del av disse og tenker at jeg må prøve en gang.

    SvarSlett
  3. Nå har jeg bladd meg gjennom mange mange innlegg i bloggen din, utrolig koselig!
    også artig å se flere fra (nesten) samme kant av landet.
    du lager mye fint, og finner mye fint på gjenbruk, slikt liker jeg :)
    takk for titten, jeg kommer igjen!

    gunnhild

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails