Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


4. august 2011

RIPS - nok til både saft og gelè

I går plukka vi 10 kg rips - som jeg dampkokte og fikk 8,5 liter råsaft
Når jeg kokte det opp med sukker, ble det enda mere -
5 liter saft og 10 glass med gelè

Jeg bruker ikke mere sukker enn jeg MÅ - liker at safta smaker litt syrlig

Det vi plukka i går, var fra en busk - så jeg synes jeg måtte fortsette på de to andre i dag

Plukka 3,5 kg i dag - og enda er det mere igjen .....

Ble avbrutt i plukkinga i dag - for plutselig var det middagstid
Gutta bestilte pannekaker - noe jeg synes er en ganske så lettvint middag

Tok likegjerne med meg steiketakka ut
- og her steker jeg pannekaker med melk - og uten melk + bacon .....

Vi voksne spiste pannekaker med russisk kaviar, løk og rømme
- mens barna holdt seg til bacon eller blåbær
Super sommermat!

Nå er det strikketid - 6 åringen går rundt og maser på om genseren ikke snart er ferdig .....
Jeg får strikke litt fortere....

- Sidsel -

3 kommentarer:

  1. Mmm...hørtes deilig ut med hjemmeplukka saft :) Og pannekaker, noe mine setter veldig høyt på listen over favorittmat.
    Ulltrøya i det forrige innlegget ditt så skikkelig deilig ut, heldige fotomodellen :)
    Ønsker deg en fin ukeslutt, klem fra Anne.

    SvarSlett
  2. Masse rips og herlig utevær. Det er skikkelig sommer, det! Ripskoking hos meg idag, også ")

    SvarSlett
  3. Takk for "avleggera" av rips og bringebær. Satse på at d blir nåkka til neste år :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails