Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


3. august 2011

Sommerstrikk

Strikking er en fin sommerferiesyssel
Jeg har strikka nesten bare av ullgarn i det siste - kanskje ikke så rart, så lite sommer som vi har hatt ....

Ulltrøye av restegarn til lillesøster
Har sett bilder av lignende trøyer på nettet - og ut i fra bildene har jeg laga meg et mønster
Tror nok jeg må strikke en til, til henne i løpet av høsten

Dette er et Gaenor-sjal - som jeg har strikka i silke/alpakka
Mønster har jeg kjøpt på nett - og det er på engelsk
Mønsteret har både skriftlig forklaring og diagram - så da fikk jeg det til
Dette er et shetland triangle sjal - strikka i MorAase ull/bomullsgarn fra Rema
Litt tykt garn til dette mønsteret, men tror det skal bli deilig til vinteren

Nå strikker jeg genser til 6 åringen som skal begynne på skolen 
- og så ligger det garn til en Marius-genser og venter (gleder meg til den)

- Sidsel -

5 kommentarer:

  1. Så fine ting du har laget! Skjønner godt du gleder deg til å strikke Mariusgenser.

    Fortsatt god sommer!

    SvarSlett
  2. Hei
    Har du fiskafat til salg? Fikk jeg kommentar fra deg tidligere om dette?

    Vennlig hilsen
    Hanna

    SvarSlett
  3. SV: Hei! Så fint at du liker kjolen! Hvis du googler "infinity dress diy" så kommer det opp mange oppskrifter der... Du trenger ingen mønster, men bare et målebånd... Kjolen sys med kun 2 sømmer :)

    SvarSlett
  4. SV igjen ;) Og hvis du går på youtube finnes det videoforklaring... Både på sying og knytemetoder :)

    SvarSlett
  5. Så nydelig farge på Shetland-sjalet!! Vakkert <3

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails