Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


13. desember 2011

Lussekatter for melkeallergikere

På Lucia-dagen baker vi alltid lussekatter
Så når ungene kom hjem fra skolen sto deigen klar


Ifjor lagde jeg deigen av vann (istedet for melk) og med mere smør enn det står i oppskriften
Deigen ble god å bake ut - men veldig tam på smak
I år brukte vi soyamelk - og deigen ble ikke så god å bake, men kakene smakte desto bedre
Så her deler vi oppskriften:
100 g margarin
3 dl soyamelk (el vanlig melk)
50 g gjær
100 g sukker
1 ts kardemomme
2 ss gurkemeie
Hvetemel til passe tykkelse

Deigen forheves og etterheves - stekes på 210 grader i 10 minutter

Idag har jeg hatt besøk av internett-mannen - og jeg ble så glad at han NESTEN fikk en klem
Endelig er jeg på nett igjen - etter 19 dager på elendig mobilnett....

Så NÅ blir det blogging igjen

- Sidsel -



1 kommentar:

  1. så deilig med lussekatter. Tenkte å lage jeg og,men jeg spiser de bare opp, og da lot jeg det heller være :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails