Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


5. februar 2012

Oppskrift på Tropisk Aroma


I dag fikk jeg en hyggelig mail fra USA
En som følger bloggen min, hadde så lyst å prøve seg på kaka i forrige innlegg
Tenkte kanskje flere hadde lyst å prøve denne, så derfor legger jeg ut oppskrifta her

(Beklager dårlig mobilbilde)

Denne kaka er ikke så veldig søt og den har litt kryddersmak, 
derfor faller den i smak hos mange
Dessuten blir den bare bedre og bedre - dag 2-3 og 4 (hvis den varer så lenge)

Tropisk Aroma

115 g smør og
280 g sukker - piskes hvitt
2 egg
290 g hvetemel
4 ts bakepulver
2 dl melk
1 krm salt
1 ts muskat
1 ts kanel

2/3 av deigen haes i form
Resten av deigen tilsettes 1 ss kakao og stekes i egen form
(Jeg har ikke to like former, så jeg tilsetter 3 ss kakao i hele deigen)

Stekes ved 180 grader i ca 50 minutter

Krem - tynt lag inni, litt mere utenpå
4 ss smør - røres hvitt
250 g melis
2 ss kakao 
1 ts vaniljesukker el dråper
3 ss sterk kaffe (kanskje mer?)

Kremen piskes lett og luftig


Her i huset var kaka oppspist den første dagen - enda ungene spiste masse kanelknuter på forhånd
Har fått spørsmål om oppskrift og fremgangsmåte på kanelknutene også - 
men det får komme en annen dag

Nå må jeg bare strikke litt til - enda det egentlig er natt.

Ha ei flott uke!

- Sidsel -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails