Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


9. februar 2012

"Petra sjal"

Du store alpakka har et sjal som heter Petra-sjal
Dette er et ganske stort sjal, så jeg valgte å strikke en mindre variant til meg selv


Det finnes ikke mønster på dette sjalet -
så jeg måtte bare gjette meg fram hvordan det var strikket
Ganske smart med de trekanta feltene - 
de gjør at sjalet får litt fasaong


Sjalet mitt er strikka av garnet Inca fra Du store alpakka

Nå er enda et av prosjektene mine i boks -
og nå er det selbu-vottene mine som står for tur .... 

I dag har jeg vaska klær og hus til den store gullmedalje -
slik at helga kan utnyttes MAX til strikking,
og kanskje omtrekking av en gyngestol
(som har stått i stua og vært stygg i nesten ett år nå ....)

- Sidsel -

Til Hanne som spør om strikkebukse:
Jeg har strikka bukse både med ribb og glattstrikk
Vet ikke helt hva jeg foretrekker.....

Fordelen med ribb er at den tar liten plass under dressen -
og at den varer lengere i og med den er elastisk 
(men den er ikke så fin når den er godt utstrukket)

Glattstrikk går fortere å strikke og holder bedre på fasongen.
Jeg synes denne også kan brukes som bukse (uten dress utenpå)

Tror konklusjonen må være at dette er en smaksak .....

2 kommentarer:

  1. Så fint sjal! Det så godt og varmt ut og :)

    SvarSlett
  2. Nyyydelig sjal, har du notert deg hvordan du gjorde det tro? Kjempe fint!! :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails