Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


7. februar 2012

Strikkedukke

Innimellom alle de nyttige vottene, sokkene og skjerfene - må det være lov å leke seg litt
Denne begynte jeg på i høst en gang, men så måtte den vike for julegavestrikk

Plutselig en dag kommer lillesøster med en fot og spør:
- mamma, kor e resten av dukka? -


Nå har foten fått selskap av en til, samt kropp, hode og armer
Og i tillegg har den fått både genser og skjørt ....


Dukka er strikket etter mønster fra Strikkedukke-boka til Arne og Carlos -
men jeg har ikke strikka en spesiell dukke, eller brukt riktig garn.
Her har dukka blitt til av restegarn i assorterte farger .....

Nå strikkes det Marius-mønster på tantes genser -
hun hadde strikka seg vill i alle lusene, kryssene og rutene og måtte ha litt førstehjelp

HA EN FIN UKE VIDERE!

- Sidsel -

1 kommentar:

  1. ja, jammen glad du kom meg til unnsetning.Hjertlig takk. Kjekt med sånne kreative hjørner. Hilsen din hjelpeløse tante :)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails