Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


21. mars 2012

En slags vest .....

Da er jeg ferdig med enda en strikkemodell ....
Glemte selvfølgelig å ta bilde av det ferdige produktet
- så jeg måtte låne dette bildet fra Rauma


Denne vesten - eller toppen, som den heter
er strikka i garnet MITU - som er av ull/alpakka - mykt og varmt

Jeg tok et bilde av strikkeremsa før jeg sydde den sammen


Her har jeg strikka 2 meter med rillestrikk (8 nøster)
Hullrad i den ene siden og "økninger" med forkorteder riller i den andre

For interesserte så finnes dette mønsteret i oppskriftshefte nr 213 fra Rauma
Vil du se modellen?
Den henger hos Husfliden i Molde

- Sidsel -


11 kommentarer:

  1. Fin vest, men jeg svetter bare jeg ser den. Sikkert kjempevarmt med tett rillestrikk.
    Så må jeg kommentere det fine bilde av snøklokkene.
    Har ikke sett en eneste her..kanskje fordi vi har hatt lite snø?? -

    SvarSlett
    Svar
    1. snøklokker er det vel mest av i hager - det er jo løkblomster. Du får plante noen bak blokka - så skal du se til neste år

      Slett
  2. Syns den vesten så lekker ut! :-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Hi where do I find an English pattern for your beautiful vest ? Would love to make it.. Looks so elegant

    SvarSlett
  4. This is quite lovely. Is it possible to get the pattern in English? Thank you!

    SvarSlett
  5. I am adding my name to the request for a version in English. Just lovely!

    SvarSlett
  6. I just found a link to the pattern on Ravelry.com, it is listed as Rauma Mod.213R-14

    SvarSlett
  7. There is an English pattern version available on that site as well. Hope that helps!

    SvarSlett
  8. I can t find it on Ravelry.Not the pattern. just the reference. Please help.

    SvarSlett
  9. Hi, i think you have to buy the pattern form a norwegian yarnshop. I dont think you get the pattern in English

    SvarSlett
  10. Any chance you could post a photo of the back so we could figure out how to sew it together? Many thanks. It's a great wrap.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails