Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


30. juni 2012

Bilder fra Romania (del 2)

For å komme til Romania, fløy vi til Budapest i Ungarn - og kjørte østover i bil

Vi passerte svært mange kirker - og alle var store og flotte, og i utmerket stand

Det kunne man derimot ikke si om alle hus ....

 Dette er også en måte å bygge på .....
I dette huset bodde det faktisk folk i øverste etasje (uten vinduer og dører)

Flere steder langs veiene sto det sigøynere og solgte kopperarbeider
Mange av dem hadde de største og flotteste husene ....

Vi møtte stadig på mennesker med hest og kjerre

Vi fant noen morsomme skilt også da ....
Bensinstasjonen som het Rompetrol - likte 7 åringen veldig godt
Jeg ble mere fasinert over skiltet til høyre ..... 
Skolebarn som LØPER over veien (det er jo det som er virkeligheten)

Vi kjørte gjennom mange småbyer .....

..... utenfor hvert hus var det små hager, med masse fine blomster -  og kanskje en liten benk ..

Her var så mye å se på at strikketøyet ble liggende i veska ......

Siste bildeserie kommer på mandag - og er bilder fra Elvebåt-tur i Budapest

- Sidsel -

- som er hjemme og pakker om før neste ferietur -

3 kommentarer:

  1. Morsomt å se alle de fine bildene du klarte å ta menst dere kjørte.Kunne aldri tenkt meg at det bodde mennesker i toppetasjen på det halvferdige huset.

    SvarSlett
  2. Hei Sidsel! Fine turbilder! "Huset i andre etasje kunne kanskje vært noe for meg som plukker snegler i tusentall! Her hvor jeg bor kryper de nemlig opp langs husvegger og dører. Det er mest fristende å sitte på trappa for å unngå dem... For meg er det blitt mye nattearbeid, så nå har jeg snart snudd døgnet : ) Anne

    SvarSlett
  3. Det virker som om det fortsatt ser ut som det gjorde før jernteppet falt... Huff...!!!

    Monica

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails