Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


26. august 2012

Endelig ferdig med stripe-jakka

 Lovnaden var ferdig jakke til skolestart - men det rakk jeg ikke


Jeg strikka jakka til opp under armene før jeg fikk målt på gutten
- og den var altfor vid, så her var det bare å rekke opp igjen


Men NÅ er den passe - og lillebror er storfornøyd
Farger og knapper har han valgt selv

Og jeg er godt i gang på "Dorthe Skappel-genser" i str 12 år


Storesøster som skal ha genseren - liker ikke klær som er for tykke og varme
Derfor bytta jeg ut det tykke Iris-garnet med tynn, tynn Plumet 

I kveld blir det lite strikking -  for jeg og mannen skal på kino og se "Kon-Tiki"

- Sidsel -

6 kommentarer:

  1. Så flott jakka ble, og den genseren tror jeg kommer til å bli en favoritt!!

    SvarSlett
  2. Nydelig , tidløs jakke. Flink lillebror som har tatt ut farger og knapper sjøl. Eplet faller ikke langt fra stammen, sies det, så....
    Men hvor finner jeg oppskrifta på den Dorthe genseren ??

    SvarSlett
  3. Jeg fant det. Ser at der bare å strikke etter egne må.Får se om jeg får tak i det rette garnet..noe som er mykt og lett.Kjekt når det er bare riller, da går det ikke sånn utover armene.

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg strikker ikke med "riktig" garn, for det ble for tykt. Dette jeg strikker med nå, så blir genseren fjærlett

      Slett
  4. Så nydelig jakke! Gleder meg også til å se korsen Skappel-genseren blir.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails