Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


24. august 2012

Kul lue i fin farge

- Mamma, jeg trenger en grønn lue til jeg begynner på skolen -


Og det fikk han
 Grønn lue heklet av Petunia bomullsgarn fra Rauma

Jeg la opp 6 lm som jeg satte sammen i en ring
I ringen heklet jeg 12 fm
Neste omgang økte jeg 6 masker - og det fortsatte jeg å øke på hver runde til lua var passe stor
(ca 80 fastmasker)


Lua er litt lang slik at den henger litt bakpå ....


Måtte pynte den litt og da - med et bånd og en knapp fra Snella og Petronella

Nå er det fredag og strikkekveld - her er det både jakke og genser på pinnene

- Sidsel -


7 kommentarer:

  1. Kule gutter må ha kule luer:-)
    Stilig!

    SvarSlett
  2. Nydelig grønnfarge, Sidsel. Og fin lue på en morsom lillebror:)

    SvarSlett
  3. Enkel, men kul! Knappen gjorde susen.

    SvarSlett
  4. Fin! Tror jeg må hekle en sånn til gutten min også! Takk for oppskrift!

    SvarSlett
  5. Tøff! Nå vet jeg hva alle tanteguttene mine skal få til jul. Har du brukt heklenål nr. 4? Jeg synes det ble for lit med 80 masker??

    SvarSlett
    Svar
    1. tror jeg brukte 4,5 nål.... Det så litt lite ut med 80masker, men den blir stor nok etter en gangs bruk (min 7 åring har like stort hode som jeg)

      Slett
  6. Dette var ei kul lue. Kanskje jeg kan prøve meg på slike til guttungene her en dag også.

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails