Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


8. august 2012

Lunsjvafler uten melk

Siden flere av barna her i huset ikke tåler melk - 
må jeg ofte finne nye måter å lage mat på
I dag ble det vafler til lunsj


1,5 liter vann
4 dl lettkokte havregryn (legges i bløt i vannet 5-10 minutter
4 egg
3-4 ss sukker
1 ts bakepulver
1 ts vaniljesukker
100 g smelta smør
hvetemel til passe tykkelse

Når jeg har havregryn i røra blir vaflene litt sunnere, og metter mere. 

Vi fant også en liter bringebær i hagen som vi rørte med litt sukker

- NAM, NAM -

Jeg strikker så fort jeg kan på siste forstykke på en babyjakke - har lue og sokker igjen 
(og mammaen som er min svigerinne har termin i dag!)
Nå gjenstår det å se hvem som kommer i mål først :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts with Thumbnails