Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


2. september 2012

Min variant av Skappel-genser

Da var jeg ferdig med min Skappel-genser


Den er ikke til meg - men til storesøster
Jeg skylte den opp, og da ble den VELDIG lang
Så jeg måtte ned til min gode nabo og kjøre den litt i tørketrommelen hennes


Da ble den akkurat passe (regner med den siger litt i bruk)
Jeg har strikka den i litt tynnere garn enn i "oppskriften",  brukte Plumet og Tynn alpakka
Den "ekte" Skappel-genseren kommer på ca 1000 kr i garn
Min kom på 190 kr !!! 
(Litt mindre genser, litt billigere garn og faktisk 1/2 pris på utgående farger ...)
Fargen vises faktisk best på det øverste bildet som er tatt ute

Nå er jeg i gang med en genser til - til 4 åringen
Skal bli god å ha i under parkdressen til vinteren

- Sidsel -



15 kommentarer:

  1. Den derre Skappel-jakka: Har den noe med Dorthe Skappel å gjøre?

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du ikke hørt om denne????? Nei, kanskje ikke så rart, siden du er mann...... Denne strikkes nå i "annahvert hjem" bortetter ....

      Slett
  2. Sånn har i å lyst på. Kor kjøpte du garnet?
    I treng vel en "hobby" å :)

    SvarSlett
    Svar
    1. garnet er kjøpt på Husfliden ....... hvor ellers????

      Slett
  3. Flink du er!! Flott genser! Hørte først om skappelgenseren i forrige uke og skjønner at dette er det noe "alle vil/må" ha... Vet du hvor man eventuelt finner mønsteret til denne genseren?

    Ha en fin kommende uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. det finnes på Maria Skappel sin blogg - evt google skappelgenser.....

      Slett
  4. Å..så fin genseren ble. I morgen får jeg garnet til min. Ikke noe billig garn, nei.Gleder meg til å begynne på den berømte, men egentlig kjedelige genseren. Får
    satse på en fresh farge, så blir det litt trivielt å strikke att og fram:)

    SvarSlett
    Svar
    1. derfor valgte jeg alternativt garn til halve prisen..... og når det i tillegg var på halv pris, ble det en billig genser ....

      Slett
  5. Hei, eg har en datter på 4 år og ska prøve strikke gensern til henne. men eg klarer ikke å omvandle mønstret.. hur mangen masker bruker du??

    SvarSlett
    Svar
    1. Strikker av litt tynnere garn og på pinne 6 - med 50 masker.
      Når jeg strikker til barna, bruker jeg en kjøpt genser som mal. Jeg legger strikketøyet oppå og måler slik lengde bredde, armlengde osv...
      Lykke til

      Slett
    2. Tusen takk!! eg skal prøve meg :D

      Slett
  6. Kjempefin! Nydelige fargenyanser :)

    SvarSlett
  7. hei, jeg strikker med litt tykkere garn og pinne 5.5( med mindre jeg stikker ut og kjoper 3.5 i morgen. men jeg vil strikke til str 2 2 1/2 aar og en i ca 13/14 ar.

    Jeg bruker garn som jeg tror er noe tykkere, ihvertfall sistnevnte er bitte litt. og det er sandnes soft alpakka og viking eco alpakka jeg har kjopt for og bruke.
    kan du hjelpe meg maske antall? pleaseeee

    SvarSlett
    Svar
    1. Det enkleste er: Legg en genser i passe størrelse på gulvet. Så måler du på den mens du legger opp og strikker. jeg vil gjette på ca 40 masker på den lille og 60-70 på den største
      Lykke til

      Slett

Related Posts with Thumbnails