Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


4. september 2012

Skappel-genser nr 2

Nå har jeg strikka Sophia Skappel-genser til lillesøster


Hun viser tydelig hva hun synes om genseren
Tok den på med en gang hun kom fra barnehagen - og klatra opp på kjøkkenbordet og kommanderte:

- MAMMA - TA BILDER AV MEG DA .....


Denne genseren er strikka av Hverdags (alpakka og ull) og Plum
For å få riktig størrelse, la jeg bare strikketøyet oppå en genser str 4 år (grei måte å måle på)


Strikka genseren i ett stykke, så da var det minimalt med montering

Nå har jeg en matchende hals på pinnene - siden denne genseren er litt vid i halsen

God tirsdagskveld til deg - med eller uten strikketøy!

- Sidsel -

8 kommentarer:

  1. Kjempefin! Ikke noe minus at den er lett å strikke heller:-)
    Tror jeg må hive meg på Skappelgenserbølgen jeg og...

    Superskjønn modell også!!

    SvarSlett
  2. Så lurt å strikke den i ett stykke da! Hærlig modell♥

    SvarSlett
  3. Kjempeskjønn! Nå som jeg ser hvordan du har strikket den så fikk jeg nesten lyst til å prøve selv!

    SvarSlett
  4. Så fin genseren din blei, og for ei herlig jente du har! :) Så lurt det var å strikke den i ett stykke. Jeg har nettopp begynt på en til meg selv, tror jammen meg jeg skal stjele ideen din :)

    SvarSlett
  5. Like flott farge på denne som på den røde! Herlig med litt farge i hverdagen - og ikke bare grå og beige Skappelgensere - selv om det er fint det og - men orange var virkelig fresht!

    SvarSlett
  6. Nydelig farge,nydelig jente og smart måte å strikke på....

    SvarSlett
  7. Hvilket garn har du brukt? Og hva heter fargen?
    Er litt fersk innen strikking kan man si;-)

    Vennlig hilsen Lea

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lea, har miksa to garn, oransje Hverdags (ull og alpakka) og rød Plum (mohair)...... Spør på en garnbutikk som fører garn fra Du store Alpakka

      Slett

Related Posts with Thumbnails