Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


22. september 2012

Skjørt i høstens farge

Plutselig har motefarge-karusellen gått en ny runde -
og vi skal igjen kle oss i vinrødt, flaskegrønt og høstgult


Men man trenger ikke gå å kjøpe nye klær, når garnkista er stappfull .......
Skal innrømme at dette garnet ikke er så veldig gammelt 
- og fargen rødere i virkeligheten

Jeg brukte dobbelt garn - Baby Silk fra DuStoreAlpakka - og nesten 4 nøster
Prøvde først med en kant perlestrikk nederst, men det bare rulla seg opp
Så da hekla jeg en runde fastmasker + en bølgekant
Øverst har jeg en bred vrangbord med 2 rett og 2 vrang 
- med en omgang med hull midt i - til å tre i strikk

Lengden på skjørtet er ca 40 cm, og vidden ca 70 cm = ca str 12 år


Storesøster er strålende fornøyd - selv om det ikke ser slik ut
Hun mener nemlig at man ikke skal smile på bilder når man er modell .......

Dette er en gjøre-ferdig-helg, så kanskje det blir mere å vise fram i morgen???

Nå - Skal vi danse .....

- Sidsel -

1 kommentar:

  1. Kjempefint skjørt!
    Koselig å kle ungene i hjemmlagde strikkeplagg:-)
    Flott modell!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails