Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


25. september 2012

Tova barnevotter

Plutselig var det høst og tid for luer og votter
Liker godt litt tynne, tova votter - og det gjør ungene også


Helgen var tid for å gjøre ferdig diverse håndarbeider, 
så da fikk disse vottene tomler
Nå er de tova, tredd strikk i OG merket med navn - klar for barnehagebruk
Lillesøster har både prøvd og godkjent dem


Disse vottene strikka jeg i januar - og etter kort tid, forsvant den ene
Den andre ble liggende - i håp om at nr.1 skulle dukke opp igjen - noe den ikke gjorde

Derfor bestemte jeg meg for å strikke en vott nr:3
Ikke lett når det er brukt restegarn - men får være fornøyd om den blir nesten lik ....
Og snor i vottene - det funker IKKE
Her etter blir det tredd i strikk istedet

- Sidsel -
- som gjorde ferdig alle håndarbeid på søndag, og plutselig sitter med 3 stk igjen på tirsdag -

3 kommentarer:

  1. Ja, det er vel på tide å få sjekket at alle barna har det de trenger av varme klær. Føler på meg at jeg burde ha strikket noe... Finner heldigvis inspirasjon her. Greit å hente hos noen som har enda mer erfaring :-)

    SvarSlett
  2. Heisann :) Skikkelig fine votter du har laget! Har lett og lett på nettet etter tynne votter, og du er en av de sjeldne som har lagt ut det. Har du oppskrift? 1-åringen min trenger barnehagevotter ;)

    SvarSlett
  3. Vet forresten om flere som er interessert i oppskrifter til 3 åring, 5 åring og 7 åring ;)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails