Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


29. oktober 2012

Flette-jakke til baby

Jeg begynte på babyjakka fredags kveld - og sydde i ermene søndags formiddag
Med to tråder - en tråd Rauma babygarn og en tråd Plum på pinne nr 5 - gikk det fort i svingene


Fletter både foran, bak og på ermene
Mønsteret var enkelt og ganske effektfullt - og garnkombinasjonen gjorde den supermyk


Jeg strikka ferdig bolen - og strikka på halskant og knappekant med en gang
Da var det ikke så mye arbeid igjen til slutt - bare å sy i ermene .....

Denne jakka henger i vinduet på Husfliden i Molde om du vil se nærmere på den
Ellers finnes den i Raumas nyeste babyhefte - nr 218

Min egen "Skappel-lookalike" strikkes fortsatt på - innimellom, 
men har ikke helt første prioritet ......
Finner stadig på nye prosjekter som jeg synes er viktigere ......

- Sidsel -

5 kommentarer:

  1. For en utrolig søt jakke :) Hadde jeg bare kunne strikket fletter, akk sukk..

    SvarSlett
    Svar
    1. det kan du nok, Stine, det er lettere enn du tror .....

      Slett
  2. Den så kjempefin og myk ut.Du er en reser :)Spennende hva ditt neste prosjekt blir.

    SvarSlett
  3. For en fart på pinnene!! Jakka så deilig ut - og pinne 5 sier du?! Jeg er jo veldig svak for fletter da, så må nok ta en nærmere titt på dette mønsteret:)

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails