Tusen takk til dere som tar dere tid til å legge igjen en liten hilsen.
I dag har venner vært innom, og siden bloggen ble opprettet i februar 2009, har hele besøkt bloggen min.

Velkommen tilbake til mitt kreative hjørne!


17. november 2012

DIY - boks til tennbriketter eller torky

Det hjelper lite at jeg setter den stygge tennbrikett-boksen BAK vedkassa 
- for like fort, kommer den fram igjen
Derfor fant jeg ut at jeg måtte dekorere den - slik at den kan stå synlig


Var innom på Biltema i dag og plukka med meg både det ene og det andre .....


- to typer hampetau (kan brukes til så mangt)
- lim til limpistolen (en nødvendighet for oss som liker å lage ting)
- 24 trehjerter til bare 30 kroner

Så var det bare å finne fram limpistol og brikettboks
Jeg limte de 3-4 første rundene med tau 
- så snurra jeg hard nedover - og limte de 3-4 siste rundene 

Jeg ble så ivrig at jeg glemte selvfølgelig å ta bilder underveis


Tilslutt tredde jeg to hjerter på en tynn hampetråd og knytte rundt boksen
Litt "julete" kanskje, men det passer jo fint det nå ...¨
Den ble nesten for fin til brikettene - så den havna på kjøkkenbenken med Torky i
Så da må jeg vel lage enda en til tennbrikettene


Jeg har tidligere sydd trekk på slike bokser - og brukt dem til å ha Torky i
Se innlegg om Sommerfuglboks og Babushka-boks 

Her strikkes det julegaver for tiden - så det er kanskje ikke så lurt å blogge dem .....

FIN LØRDAG TIL DEG!

- Sidsel -

3 kommentarer:

  1. Knallstilig! Har sett mange varianter av sydde trekk, strikka trekk, trekk av papir/tapet etc men denne var ny for meg :) Kjekt med ny inspirasjon!
    Hilsen Sissel

    SvarSlett
  2. Så tøff den ble :) Å hvis du synes de røde hjertene blir for julete etter jul, så er det jo fort gjort å bytte de ut med noen andre/noe annet..? Jeg har pyntet noen sånne bokser før, men jeg har brukt papir og på en måte scrappet dem. For som du sier, vi damene kan gjemme dem så mye vi bare vil, men frem igjen kommer de uansett ganske fort :) Ønsker deg en fin lørdagskveld - klem fra Anne :)

    SvarSlett
  3. Så stilig det ble med hampetau! Den passet veldig fint til juletiden vi er på vei inn i. Du kan jo for eksempel male hjertene hvite når jula er over, da blir den ikke så julete:)
    Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvarSlett

Related Posts with Thumbnails